Digital Marketing: posibilități de a face bani de acasă

Comunicarea digitală a devenit un lucru comun pentru fiecare. Vorbim cu familia, cu prietenii și chiar cu colegii de muncă prin canalele de comunicare online, cum ar fi rețelele sociale, iar companiile au început de asemenea să comunice cu actualii clienți sau posibilii clienți prin intermediul canalelor de comunicare digitală, ceea ce a dus la apariția conceptului digital marketing. În cele ce urmează ți-am pregătit un ghid util despre ce este marketingul digital, importanța acestuia pentru companii și cel mai important, cum poți profita tu de acest fenomen pentru a lucra de acasă sau într-o agenție digital marketing. Descoperă ce este digital marketing și posibilitățile pe care acesta ți le oferă!

Ce vei găsi în categoria Digital Marketing

Aici vei găsi articole utile despre posibilitățile pe care marketingul digital ți le oferă lucrând chiar de acasă. Poți scrie conținut pentru un blog, poți administra o pagină de Facebook sau poți chiar să-ți promovezi propria afacere prin rețele sociale pentru a ajunge la mai mulți clienți. Descoperă toate modalitățile prin care poți face marketing digital de acasă!

cum câștigi bani din tik tok
FBmirelaF - noiembrie 9, 2021

Cum să faci bani din Tik Tok

Tik Tok și-a câștigat popularitatea rapid în rândul utilizatorilor săi, dar mai…
cum faci bani din youtube
FBmirelaF - noiembrie 9, 2021

Cum să faci bani din Youtube

Youtube este una dintre oportunitățile de a face bani online și rămâne…
cum faci bani din instagram
FBmirelaF - noiembrie 8, 2021

Cum faci bani din Instagram

Instagram este una dintre diversele oportunități de a face bani pe internet.…
job Facebook de acasă
FBmirelaF - septembrie 21, 2021

Cum faci bani pe Facebook și idei de job Facebook

Facebook este una dintre cele mai populare rețele sociale din prezent și…
cum sa devii influencer
cristinaR - octombrie 24, 2019

Ghid despre cum să devii influencer

Dacă ai ajuns în punctul în care vrei să știi cum să…
cum sa faci bani din instagram
cristinaR - octombrie 8, 2019

Cum să faci bani pe Instagram prin 4 metode testate

Cu siguranță ai auzit despre oamenii care sunt plătiți să călătorească, să…
cum faci bani pe youtube
cristinaR - august 27, 2019

Cum câștigi bani pe YouTube

Dacă până acum credeai că YouTube este doar un loc în care…

Ce este marketingul digital?

Marketingul digital se referă la acțiunile de promovare a brandurilor prin diverse canale de comunicare digitală, cum ar fi social media, e-mail, website-uri, aplicații mobile, cu scopul de a ajunge la potențiali clienți și de a interacționa cu cei deja existenți. Orice campanie de promovare care implică internetul sau un dispozitiv electronic și mesaje text împreună cu mesaje multimedia (imagini, video, etc) face parte din digital marketing. Marketingul digital permite colectarea datelor despre consumatori și comportamentul acestora; datele vor ajuta la optimizarea și crearea campaniilor viitoare pentru ca brandurile să se adreseze publicului potrivit la momentul potrivit cu mesajul potrivit. Să nu uităm că utilizarea internetului este în creștere, așa că șansele de a atinge mai mulți consumatori în spațiul digital sunt mai ridicate.

Acum că ai aflat ce este digital marketing, vei descoperi și tipurile de digital marketing pentru a-ți face o imagine de ansamblu cu privire la posibilitățile de lucru oferite de marketing online.

Tipuri de digital marketing

1. SEO Digital Marketing

Search Engine Optimization sau SEO Digital Marketing se referă la tehnicile prin care poți face ca pagina unui brand să apară cât mai sus în căutările Google (sau altor motoare de căutare) pentru un anumit cuvânt cheie pentru care este optimizată pagina și să pară atractivă pentru utilizatori, cu scopul final de a accesa pagina respectivă, deci a aduce trafic unui site. Pentru ca o pagină să fie afișată printre primele rezultate atunci când utilizatorul face o căutare online, sunt luate în considerare mai multe criterii, printre care cele mai importante sunt calitatea conținutului, nivelul de interacțiune al utilizatorului cu site-ul, optimizarea pentru dispozitive mobile și numărul și calitatea link-urilor de tip inbound (link-uri care vin de la un site către site-ul tău).

Strategia de SEO Digital Marketing trebuie să se concentreze atât pe tehnicile de optimizare on page (au în vedere strict conținutul paginii, deci se vor optimiza cuvintele cheie, descrierea meta, titlul SEO, url-ul, link-urile interne și bineînțeles conținutul propriu-zis pentru a fi cât mai complet și calitativ), cât și pe tehnicile de optimizare off page (au în vedere autoritatea site-ului, link-urile de tip inbound, etc.).

2. Content marketing

Content marketing sau marketingul de conținut presupune realizarea unui conținut calitativ pentru targetul unui brand și care să corespundă cerințelor/ căutărilor consumatorilor asociați site-ului brandului în cauză. Conceptul de marketing online de conținut este în strânsă legătură cu SEO Digital Marketing, este de fapt o componentă a marketingului SEO. În general, tipurile și tehnicile de marketing trebuie privite global pentru că brandurile folosesc mai multe tipuri de marketing, iar toate acestea se influențează reciproc.

Deși uneori nu este recunoscută importanța conținutului de calitate, acesta este un factor important care influențează nivelul interacțiunii cu potențiali sau actuali consumatori, dar și autoritatea și reputația pe care un brand le are în mediul online. Un conținut de calitate pentru publicul țintă, care să răspundă nevoilor acestora, se poate transforma în oportunități la fel sau poate chiar mai mari decât publicitatea clasică plătită. Crearea unui conținut de calitate necesită timp, însă efortul va fi răsplătit. Pentru crearea de conținut se pot utiliza postările pe blog pentru un conținut detaliat sau infografice pentru reprezentarea grafică a mesajului pe care vrei să-l transmiți. Se recomandă utilizarea concomitentă a textului și imaginilor.

3. Social Media Marketing

La orice brand te-ai gândi în momentul de față, cu siguranță îți vine în minte cel puțin o rețea socială unde brandul creează conținut și acest lucru se datorează faptului că orice companie, orice afacere a integrat deja în strategiile ei de promovare conceptul de online marketing digital prin social media. Promovarea prin diverse platforme de social media, cum ar fi Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Tik Tok sau LinkedIn, cu scopul de a crea conversații online cu utilizatorii se numește social media marketing. În prezent, fiecare brand deține cel puțin o rețea socială unde creează conținut constant pentru a interacționa cu utilizatorii și a-i transforma în consumatori. Avantajele acestui tip de marketing online sunt multiple, dar menționăm costul redus, generarea de trafic pe site și reputația brandului, factor foarte important în mediul competitiv de astăzi. De asemenea, să nu uităm să oportunitățile pe care rețelele sociale le oferă pentru crearea de conținut multimedia: text, imagine, video.

4. PPC marketing

Pay-per-click sau PPC marketing online se referă la acele anunțuri pe care le vezi de obicei pe Google sau pe alt motor de căutare în primele rezultate și pentru care marketerii plătesc de fiecare dată când un utilizator accesează anunțul respectiv. PPC este exact opusul marketingului de tip SEO. Dacă SEO Digital Marketing aduce trafic organic, adică gratis, PPC aduce trafic plătit, însă costurile nu sunt în zadar pentru că nu se plătește pentru afișarea anunțului, ci atunci când cineva dă click pentru a ajunge într-adevăr pe pagina respectivă. Anunțurile se afișează primele, înainte de rezultatele obținute prin SEO Digital Marketing, iar utilizatorii tind să acceseze primele pagini, deci importanța integrării PPC în strategia de marketing a unei companii este evidentă.

Deci, între anunțurile plătite (adică pagini) și paginile afișate organic, prioritate au cele plătite, însă între două anunțuri plătite, care va fi cel prioritar? Aici trebuie să știi că așa cum Google oferă un rank paginilor în funcție de anumiți factori pe care îi poți folosi pentru optimizarea SEO, tot așa Google oferă un rank anunțurilor după anumite criterii precum, calitatea anunțului, relelvanța anunțului pentru cuvântul cheie căutat de utilizator calitatea landing page-ului (pagina la care ajunge utilizatorul odată ce dă click pe anunț) și suma licitată PPC utilizată în Google Ads.

5. E-mail marketing

Atunci când brandurile au diverse reduceri, evenimente sau alt tip de conținut relevant pentru audiența sa, acestea aleg să transmită noutățile/ informațiile prin e-mail, deci fac e-mail marketing. Practic, brandurile trimit un mesaj promoțional pe care speră că audiența îl va vedea și îl va deschide. Bineînțeles, pentru ca mesajul să fie deschis acesta trebuie să conțină informații de interes pentru audiență. Vei avea nevoie de liste de audiențe pe care le poți obține din datele colectate cu ajutorul campaniilor de social media și trebuie să stabilești ce mesaj va fi direcționat către fiecare audiență. În cazul în care vrei să îți creezi un site de vânzări online, această strategie de marketing îți va fi foarte utilă pentru a atrage noi clienți către site și pentru a-i face pe clienții deja existenți să se întoarcă pe site-ul tău. Nu uita, intențiile consumatorilor sunt diferite, deci trebuie să direcționezi mesaje diferite în funcție de intențiile consumatorilor tăi!

Campaniile de e-mail marketing online pot cuprinde newslettere pentru abonarea la blog, e-mail-uri de bun venit către utilizatorii noi, promoții pentru o anumită perioadă a anului (Crăciun, Black Friday, etc) sau sfaturi și informații utile pentru utilizatori în funcție de momentul în care se află ei în relație cu brandul (dacă sunt clienți noi, dacă au achiziționat deja produse/servicii, dacă sunt consumatori fideli etc).

6. Marketing afiliat

Prin marketing afiliat ne referim la promovarea pe care tu o poți face pentru o altă afacere și care îți va aduce un comision de fiecare dată când un consumator achiziționează produsul/serviciul afacerii pe care o promovezi. În cazul în care tu ești afiliatul vei primi comision pentru fiecare achiziție a produsului/serviciului promovat de tine prin diverse canale digitale, iar în cazul în care ești cel care deține afacerea, vei plăti afiliatul pentru fiecare vânzare pe care te ajută să o faci.

Tipul de marketing afiliat îți dă oportunitatea de a lucra cu o singură afacere online sau cu mai multe, în acest caz posibilitățile de câștig fiind mai mari. Ca persoană care lucrează cu afiliați va trebui să furnizezi instrumente de promovare și diverse oportunități pentru a face promovarea eficientă, iar ca afiliat va trebui să știi cum să utilizezi instrumentele primite pentru a atrage potențiali clienți către afacerea pe care vrei să o promovezi.

7. Mobile marketing

Pentru că ne petrecem mult timp zilnic verificându-ne telefonul, companiile au inclus în strategiile lor de online marketing digital și tehnici pentru mobil, cum ar fi comunicarea prin SMS sau reclamele în aplicații mobile. Tehnicile de mobile marketing online trebuie sincronizate și coordonate cu alte tehnici de marketing online, acestea fiind mult mai eficiente ca parte a unei strategii care înglobează mai multe tipuri de marketing.

De ce companiile au nevoie de marketing online în 2021?

  • Rezultate ridicate la costuri reduse

În comparație cu promovarea tradițională prin intermediul ziarelor, posturilor TV sau canalelor radio, campaniile de online marketing digital sunt mult mai eficiente. Eficiența este dată de rezultatele ridicate, cum ar fi răspândirea geografică mai largă sau atingerea unei audiențe numeroase, costul fiind mai redus decât în cazul achiziționării unui spațiu într-un ziar sau a unui minut la TV. De asemenea, controlul este mult mai ridicat când ne referim la marketing online, marketerii putând știi cu exactitate numărul de persoane care au văzut promovarea, dar și comportamentul lor odată ce au văzut-o.

  • Evaluare continuă, rezultate cuantificabile

Vorbind despre control am ajuns la al doilea motiv pentru care companiile de azi necesită o agenție de marketing digital: evaluarea și cuantificarea rezultatelor. După ce ai dat startul unei campanii de marketing online 2021, aceasta va fi evaluată chiar în timpul rulării acesteia pentru a vedea rezultatele și a găsi modalități de îmbunătățire. Bineînțeles, și în cazul promovării tradiționale este necesară evaluarea, însă cum poți face evaluarea în acest caz? Nu este imposibil, dar cu siguranță dificil și foarte costisitoare la preț și timp. În schimb, platformele de digital marketing îți oferă datele de care ai nevoie pentru a evalua oricând compania ta: număr de interacțiuni în social media (likes, shares, comentarii), numărul de abonați la newsletter, rata deschiderii la e-mail-uri, numărul de vizite pe site, timpul petrecut pe site, etc.

  • Personalizarea campaniilor într-un mod cât mai simplu

Marele avantaj al tehnicilor de digital marketing este că îți permite să livrezi mesajul potrivit la momentul potrivit fiecărei audiențe în funcție de interesul pe care îl are fiecare audiență în afacerea ta. Deci, nu vei direcționa aceleași mesaj unei audiențe care abia a vizitat site-ul tău și unei audiențe care a tocmai a lăsat produse în coșul de cumpărături, dar nu a finalizat comanda. Prima audiență se află încă în stadiul de informare despre afacerea ta, în timp ce a doua audiență deja a descoperit produsele tale, este interesată să le cumpere, dar are nevoie de încă un motiv pentru care să facă pasul final. Oferă-i acestei audiențe un motiv în plus pentru a finaliza cumpărăturile și campania ta de marketing online 2021 va fi de succes!

  • Crearea unei legături cu consumatorii

Dacă în publicitatea tradițională, comunicarea este unidirecțională, de la brand către consumatori, atunci când vorbim de marketing online 2021, vorbim de comunicare bidirecțională pentru că atât brandul, cât și consumatorii pot iniția procesul de comunicare, iar rețelele sociale online sunt cel mai bun exemplu în acest sens. Prin implementarea unei strategii de social media marketing, se pot crea legături reale între brand și consumatori, iar o astfel de legătură înseamnă vizibilitate sporită a brandului asigurată chiar de consumatorii săi care vor interacționa cu brandul nu doar prin like-uri, dar și prin comentarii și distribuiri sau chiar recomandări către prieteni. Această vizibilitate generată de consumatori atrage după sine și credibilitate asupra produselor/ serviciilor promovate, dar și o bună reputație, care nu poate lipsi din rețeta unui marketing online 2021.

  • Targetare specifică

Am mai menționat targetarea anterior, însă este atât de importantă încât trebuie detaliată. Companiile de astăzi vor implementa strategii de marketing sau vor angaja o agenție de digital marketing pentru a putea ajunge cu mesajele lor exact la audiența cea mai dispusă pentru a cumpăra produsele/serviciile sale. Targetarea specifică este unul dintre minusurile publicității tradiționale, însă tehnicile de marketing online 2021 permit targetarea specifică. Spre exemplu, în cazul unei reclame pe Facebook sau o altă rețea socială, poți face o campanie adresată unui target în funcție de vârstă, sex, locație, interese sau comportament.

Posibile joburi în online marketing digital

Online marketing digital oferă multiple oportunități de carieră și având în vedere evoluția mijloacelor de comunicare, poți fi sigur că este o carieră de viitor, un mare avantaj fiind faptul că poți lucra de acasă ca freelancer sau dintr-o agenție digital marketing. Există agenții specializate în digital marketing la care apelează marile brandurile pentru realizarea campaniilor digitale, iar companiile mai mici de obicei au un departament propriu de marketing digital, fără să apeleze la o agenție digital marketing.

Content Writer/ Copywriter

Indiferent de tipul de marketing despre care vorbim, conținutul este baza, așa că mereu este nevoie de un content writer care să scrie postările pentru blog sau de un copywriter care să scrie textele atractive dintr-o reclamă digitală. Un content writer sau copywriter jonglează foarte bine cu gramatica limbii în care redactează și știe cum să utilizeze instrumente online care îi oferă insight-uri despre interesele audienței sale. Conținutul ar trebui mereu să răspundă cerințelor audienței și să ajute la îndeplinirea obiectivelor pe termen scurt sau lung ale companiei. Dacă arta scrierii este unul dintre plusurile tale, te poți gândi serios la a face din această pasiune o carieră care să-ți aducă bani chiar fără necesitatea de a te duce la un birou.

Social media manager

Fiecare agenție de digital marketing are și un social media manager și poți găsi chiar o agenție social media. Într-o agenție de social media vei găsi toate joburile relaționate cu rețelele sociale, de la social media junior la social media expert. Avantajul acestui job, precum multe alte joburi în domeniul de digital marketing, este faptul că poți lucra de acasă făcând freelancing în România.

Un social media manager înțelege capacitățile fiecărui canal de social media și poate decide care sunt canalele cele mai potrivite pentru ca brandul să le includă în strategia de social media. Acesta va crea vocea brandului prin postări regulate care să se înscrie în același tipar și care la un moment dar vor face utilizatorii să asocieze postarea cu brandul fără a vedea măcar numele brandului în postarea respectivă. Aceste postări vor fi trecute într-un calendar editorial care include tipul postării, data la care va fi publicată, textul și vizualul (care poate fi o imagine, un gif sau un video). Pe lângă planul editorial lunar, se va ocupa de campaniile de social media și va interpreta datele din campaniile anterioare pentru crearea unor campanii mult mai eficiente.

Community manager

Poate părea similar cu social media manager, însă un community manger se axează mai mult pe crearea unei comunități online care să sprijine brandul și să-i crească vizibilitatea. Construirea acestei comunități online se face prin crearea unui conținut interactiv și în concordanță cu așteptările și dorințele publicului care ulterior va interacționa cu postările prin like-uri, comentarii sau distribuiri.

SEO/ SEM Specialist

Un SEO/ SEM Specialist va avea grijă ca site-ul unui brand să fie afișat cât mai sus în căutările Google pentru ca utilizatorii să ajungă rapid pe site. Acesta trebuie să fie la curent cu schimbările motoarelor de căutare, care apropo, sunt destul de dese, și să optimizeze corect toate paginile site-ului astfel încât să răspundă cât mai bine cerințelor audienței. Un SEO/ SEM Specialist este cel care va aduce trafic organic pe site, conținutul de calitate și utilizarea corespunzătoare a cuvintelor cheie pentru fiecare pagină fiind ingredientele speciale care vor atrage acest trafic. Poți fi consultant SEO lucrând de acasă pentru a câștiga bani online de acasă sau poți opta pentru acest job la o agenție de digital marketing.

E-mail Marketing Specialist

După cum sugerează și numele, aceasta este persoana responsabilă de campaniile de e-mail marketing și de regulă, într-o agenție de marketing digital vei găsi cel puțin o persoană care să se ocupe de această parte. Cu bune abilități de scriere persuasivă, acest specialist va menține o comunicare continuă prin e-mail cu publicurile țintă ale unei companii și va trimite mesaje diferite fiecărui tip de audiență în funcție de stadiul în care se află audiiența respectivă în relatie cu brandul. Va trimite mailuri informative, tranzacționale sau promoționale, îmbinând textul cu imagini care să atragă utilizatorii. De asemenea, va analiza date precum click-uri, rata de deschidere și bounce rate-ul pentru a măsura eficiența unei campanii și a o îmbunătăți.

Digital Influencer

Probabil cel mai simplu job pe care îl poți face chiar de acasă, fără a apela la o agenție de marketing digital este cel de digital influencer. Un digital influencer își va crea pentru început o comunitate online pe o anumită nisă, cum ar fi fashion, make-up, gastronomie sau multe altele. Odată creată comunitatea, un digital influencer va avea nevoie să câștige notorietate în mediul online, iar acest lucru se face prin crearea continuă de conținut de calitate, fâcând apel la tehnici de online marketing digital. Practic, un digital influencer va aduce propriile idei, opinii, recomandări despre nișa pe care o reprezintă în fața comunității sale, modelându-le astfel comportamentele de achiziție. Odată obținută această notorietate, va urma pasul cel mai important: ca un brand din nișa pe care o reprezinți să te contacteze pentru a le promova produsele/serviciile comunității tale. Astfel, brandul respectiv va ajunge la o audiență egală cu numărul de urmăritori ai influencerului.

Concluzie

Marketingul digital este compus din mai multe segmente și presupune comunicarea pe diverse platforme digitale, cu diverse instrumente, iar brandurile de astăzi au nevoie de o strategie de marketing online în care să integreze cât mai multe tipuri și tehnici de digital marketing pentru a ajunge la rezultate optime. Tocmai de aceea, s-au deschis multiple posibilități de joburi, inclusiv joburi remote, pe care le poți lua în considerare dacă vrei să lucrezi de acasă sau dacă vrei să câștigi un venit în plus.